zondag 11 oktober 2015

Aan de leiband




  op  een hete zomerdag
wandel  ik in mijn buurt
iets bijzonders zie iets bijzonders
neen;ik heb geen zonneslag





zie twee vrouwen hun paard uitlaten
net zoals je met een hond zou doen
hun paard aan een touw
ze wandelen zomaar gezellig op de stoep



uit interesse
spreek ik ze aan.
Ze doen dit blijkbaar vaak
liefst in het park
maar daar werden ze wandelen gestuurd
nu wandelen ze op de stoep 
en 
  op straat








paarden zijn mijn lievelingsdieren
vandaar spreek ik wens uit:
mag ik het paard aaien alsjeblieft?
de twee vrouwen knikken vriendelijk insgelijks
Ik aai het paard
wauw een gelukzalig moment
van top tot teen voelbaar 
wauw en wauw!



op roze wolkjes draaf ik naar huis









Inge Deconinck


Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage