donderdag 13 januari 2022

twee halve zijn één


  tijdens dagelijkse wandeling in de stad, ontmoet ik 2 vrouwen


de ene duwt de ander   voort in een rolstoel. ze heeft  zichtbaar

moeite bij het gootje


ik knoop een gesprek aan en zeg: niet makkelijk hé zo'n gootje?

verwonderd hoor ik hun verhaal aan

ze kregen allebei een hersenbloeding. leerden elkaar kennen in revalidatie en werden goeie vriendinnen





ze hebben allebei eenzijdige verlamming. een wonder dat de ene haar hand gebruiken ken (gezien toch verlamd)

.  zij kan stappen omdat ze aan rolstoel houvast heeft

mooi verhaal hoe ze elkaar helpen

zoals ze lachend   zeiden : twee halve kunnen één zijn




vrouw

in rolstoel voegt eraan toe   : ik was tandarts, mevrouw

ze waren beiden ook op jonge leeftijd, net als ikzelf; begin hun 50-ste getroffen.

zoals ze voor elkaar zorgden, dacht ik eerst dat ze lesbisch waren.


ik kom ook op verhaal.

 ze zeggen terecht dat ik geluk heb dat ik mijn plan kan trekken

ik voeg eraan toe dat ik ook een goede man heb. ze antwoorden: wij ook!

ben blij dat ik hen aansprak, weer een verrijking !



op het einde van gesprek, vergelijken we onze gehavende handen. dIt voelt gewoonweg goed




Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage