maandag 28 november 2022

9/11


Omdat ik mijn gsm niet meehad (waars alle tel nummers inzitten van elke taxichauffeurs die ik    ken),
was de secretaris zo vriendelijk  iemand voor me op te bellen.


In  taxi   leer ik een   jonge,  vriendelijke

Afrikaanse man kennen.



Hij vroeg welke job ik vroeger      deed. 

Ik vertel  kort  over mijn school.

wist niet of ie Marokkaans was (speelt geen rol). 

Maar,  hij was zeker van  Afrikaanse origine.




Ik vertel het verhaal van oud-leerlinge   die me helpt in huishouden omdat ze dankbaar is  dat ik geen racistische  juf was.

Plots verandert   zijn stem iandere toonaard.

Een adem later wist ik dat het  een jeugdtrauma    betrof, 

Een   leerkracht        destijds in de humaniora beging   een zware beroepsfout.


In de periode van  9/11 had zijn heerkracht hem en nog enkele    Afrikaanse leerlingen beschuldigd dat 9/11 hun fout was. Hij was 1 van hen.

Ik luister verbijsterd.


Z'n traumatisch verhaal, kreeg gelukkig een   rechtvaardige wending.

De leerkracht werd ontslagen!

Terecht, denk  ik  juichend.




de vriendelijke man zal ik zeker weten nog es    opbellen voor mijn vervoer .


M Ooi   was   dat ie mijn beperking   niet had gezien.

 Ik denk dat iedereen namelijk   dat het   meteen ziet.



D  Een denkfout van mij., besef ik.

Het zit 'tussen mijn oren ' zeker weten !









Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage