zondag 1 november 2015

Concert in de taxi

Hij spreekt Armeens, Pools ,Russisch,
Frans Italiaans
En gelukkig voor mij ook NederlandsJ
 
&&
wie is hij?
 
hij is een    taxichauffeur die me van her naar der brengt
 
&&
 
hij werkt met de glimlach, tenzij bij grijs weer
Zegt dat alles in België is beter  dan in Armenië, behalve het weer
Ik antwoord    dat ook ik niet tevreden ben met    grijze natte dagen
&&
 we praten niet enkel over het weer
gezien hij muzikant is, ook over muziek
 
 
&&
 
toen hij me onlangs   naar de zangles bracht,
 
vroeg ie of ik het niet     erg vond dat ie meezong met de Russische  muziek
swingend    hoorbaar in de taxi  
 
neen, ik vond het net heuglijk
 &&&
 
 
Ik kwam meteen in de juiste stemming voor de zangles
zangles   waar ik folkmuziek zong, geen Russisch
Neen, toch niet
of (nog) niet
 
 
 
 
 
 
 
 
Inge Deconinck  


Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage