zondag 27 maart 2016

Mevrouw, mijn naam is Desiree

 
In de stad         kom je vaak dezelfde mensen tegen.
 Ik had ‘m reeds  meer   gezien : een Afrikaanse   man   met een kruk , mankend.
 We knikken steeds     goeie dag.
 
 
Nadat ik het nieuws   vernam van de  aanslagen , was ik aangeslagen. Wie niet?
  Ik  deed ik wat ik elke dag doe : de stad intrekken  !
                                                                           Wie zie ik weer?
Jawel,   de Afrikaanse man.

Deze   keer begon hij een boeiend gesprek.
eerst over de aanslagen
 In  dit gesprek verbeteren    we   de wereld .

 
 Daarna   volgt     vrijwel meteen     zijn verhaal waarom hij mankt. (neen , niet door oorlog)
 Op zijn werk  overleefde hij ooit een vreselijke val van 6 meter  .
 ook ik kon op verhaal komen.
voor ons allebei deugddoend  .
 

 
We hebben iets gemeenschappelijks:
 we manken allebei   .
 én we willen de wereld   verbeteren  !





 
 N a dit boeiend gesprek,    geeft hij me   een hand en zegt  :
 Mevrouw, mijn naam is Desiree  .
 
 
 
 
Op een dag van aanslagen door deze      hartverwarmende    ontmoeting   minder aangeslagen
 
 
 
   
 
Inge Deconinck
 
 
 
 
 
 
 
 


Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage