donderdag 10 december 2015

Van rolstoel naar buggy

In het natuurrestaurant zegt een jongeman: dag Inge
Ik antwoord meteen: dag Sam!
Ik zag dat dit klopte
Gelukkig kan ik nog best   namen onthouden
&&
Helaas wist ik de context niet meer
Ik schaam me niet om dit te vragen
Hij antwoordt : van het revalidatie centrum, weet je nog?
 Met mijn verstrooid hoofd zei ik: was je er ergotherapeut?
  Neen ik zat in een rolstoel ,antwoordt hij
 we klachten allebei om mijn warhoofd
&&
Toen kwam     alles terug in mijn broos brein   :
Zijn grote tegenslag na een accident: hij kon niet meer stappen
Zijn verhaal weer levendig
onze boeiende babbels ook
we konden nu   eenmaal allebei niet zwijgen tijdens het revalideren
Na keihard werken , kwam ie zover dat hij nu kon stappen
het deed me goed 'm zo te zien

&&

blijkbaar merkte hij bij mij ook vooruitgang op en maakte een compliment
wat zei hij?
 dat ik veel beter sprak en ook vlotter een gesprek volgde


 
&&



na onze nectar-  babbel, vertrok hij

niet in een rolstoel, maar met een gezellige buggy
waarin een baby met   sprekende blauwe    ogen

&&

mooie verhalen maken mijn dag goed 
dit was er zo één    !






Inge Deconinck  



Labels:

3 reacties:

Op 10 december 2015 om 07:56 , Blogger Caminodo zei...

Mooi Inge!

 
Op 11 december 2015 om 00:49 , Blogger Ingelien zei...

dank jos voor het lezen: het is waar gebeurd

 
Op 19 december 2015 om 07:21 , Blogger Suske. zei...

Mooie verhalen lees ik ook graag.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage